BARIŞ MANÇO, ZAPPA VE AHMET GÜVENÇ

Zappa'nın ismini Barış Manço'dan öğrendim. Meğer Barış Manço'yu Zappa isimli şarkıcıya benzetirlermiş. Barış Manço bundan şikayetçi olmadığını Zappa'nın bir felsefesi olduğunu dile getiriyor söyleşide. 

Bunun üzerine Zappa hakkında biraz araştırma yaptım. Zappa'nın sözleri arasında şu ifade beni güldürdü: "Dünyada aşk üzerine şarkı yapılmış olmasından daha çok bir şey yok. Ama insanlar yine de birbirlerini sevmiyorlar. Demek ki müzik bir işe yaramıyor" demiş. 

Ahmet Güvenç, Barış Manço VE  Kurtalan Ekspres'in gitaristi. O da şöyle diyor bir söyleşide: "Biz sevgiye müzik yaptık, yarlara değil". 

Böylece fırsatım olsa Zappa'ya şöyle derdim: Sadece bir insana yönelik sevginin dışa vurulmasından ibaret bir müzik bir şeye yaramayabilir. Ama genel olarak sevgi kokan bir müzik işe yarar. En azından Erich Fromm bile buna benzer şeyler söylememiş miydi?



Popüler Yayınlar